Saturday, May 29, 2010

:: bercuti ::

...
kali nie bercuti mmg dugaan..
he..
kene pergi dengan menumpang sepupu..
sib baik lah ada mereke..
TERIMA KASIH..!
itu sahaja yg bole diucapkan..
kali nie mmg ikut perancangan sepupu yg pening..
hehe..
ye la..
segala perancangan mmg diluar jangkaan..
mne x nye..
ada yg kata kul 8 nak gerak..
ada yg kata kul 10 nak gerak..
yg mne satu nie..!
hehe..
alah..
senang je..
yg kul suplo tue x dapek nak bangun pagi..
hehe..
SAPE X LEY BANGUN PAGI???
angkat punggung..
hehe
dengan anak sepupu aku x cht..
adehh..
:: cerita sebelum berangkat - sehari sebelum - ::
aku kene hantar adik sepupu aku p KTM..
jd kebetulan nak kua..
mak aku nak follow la..
nak p beli barang untuk hadiah..
memakan masa selama hampir satu jam..
dan dlm proses itu..
dapat panggilan yang menyatakan..
anak sepupu aku yg comel lote tue dah BIRU..!
ha..
nak tau ngape?
dia dmm panas..
nak buat cane tue??
ak pon terkujat..! ops terkejut..hehe
jd sib baik la..
dah habis pilih..
tinggal bayar je..
cepat2 la aku ngan mak aku balik..
drive pon cam urmegency..
hurm..
*konon nak wat baik.. nak isi minyakk.. TAPI x reti nak buka pembuka tempat isi minyak.. hahaha sengal..! mesti orang yang duk kat pam tue tgk pelik.. masuk.. pastue terus je kua balik.. hehe..*
terus je balik..
aku park kete kat umah sepupu aku nie..
sebab aku pinjam kete dia..
baikkan..!
kira aku hantar adik sepupu aku tue pakai kete dia..
dia mintak tlg dari aku..
aku nak pulang kunci kete..
tapi dia x de..
aku naik kete balik aku park kat umah aku..
KOMPOM dia ada kat umah aku..
dia dah nangis..!
anak sepupu aku nie mak aku yg jaga..
nama dia asyraf..!
mmg biru..
bawah mata dia..
hujung jari dia..
kaki dia..
kira sume la..
YA ALLAH!!
mmg takut..!
* lau jadi ijau jd hulk.. tp nie mmg biru..! *
takut gila..
bila budak kecik demam panas..
macam2 bole jd..
mak aku mandikan dia..
amik air batu..
lumur seluruh badan dia..
aku cam nak nangis tgk dia terdiam kaku..
tanpa bunyi..
hanya dia boleh cakap JERMAN..!
bahasa budak 1 tahun lebey..
aku dukung dia..
lumur dia dgn air batu..
* dia menangis meronta-ronta.. *
sebab air batu tue sejuk..
menggigil dia..
dari pucat sekarang dia dah mula tersenyum..
dan mula mahu bermain..
ALHAMDULILLAH..!
dia tersenyum manja tika aku cuba memberi senyuman..
hanya tuhan saja yg tau ape perasaan aku tgk dia mula tersenyum..
dari kaku tidak terkata..
senyum tanda ingin pelukan..
hurm....
aku mmg x tau nak berikan ape perasaan aku tika dia tersenyum..
biar lah dia sihat dan terus bermain dihadapan aku..
:: kembali kepada tajuk haha.. jauh tol menyimpang ::


nanti la sambung aku dah nampak bintang..! hehe

No comments:

Post a Comment